Wednesday, June 30, 2010

WaLiMaH KaKGee


Walimatul Urus NORAZIZAH ARIPIN & KHAIRUDIN


Sabtu 3July 2010
jam11.00am-5.00pm
No50-D, Felda Air Tawar satu, Kota Tinggi, Johor

Insya4JJl sabtu ni aku plan nak g walimah kakgee aka naqibahku yg pertama di negeri Johor. Ralat pulak kalu x gi sebab haritu walimah adik beradik usrah kat Melaka xterpergi sebab hal2 teknikal fizikal..huhu..sudahnya aku menyesal sampai sekarang..xbest tau perasaan menyesal dan guilty tu rasa cam nak delete je dari hati (kalu boleh delete kan mudah..huu)
tapi yg sebenarnya memang teringin sangat nak g walimah kakgee sbb kakgee ni mmg naqibah yg best! aku kalu nk jadik naqibah nak jadik yg macam kakgee. >< (jgn marah ye kakgee kalu terbaca entry nih)
aku pon xtau la sebab apa tp mmg aku suka belajar dr naqibah2 (byk giler la plak x-naqibahku ni) positif value yg ada pada derg. bleh la aku tingkatkan prestasi dan kualiti amal..mudah2an insya4JJl..doakan semoga 4JJl takdirkan yg terbaek buatku utk hadir ke walimah kakgee yg jauh tu..ditambah plak ngan duedate tesis yg menekan..(xmo crita kat cni takut lagi tensen)

Buat kakGee n bakal pasangan seumur hidup, sedikit doa untuk pasangan pengantin yg disunnahkan oleh junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w:

Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, bahawasanya Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam jika memberikan ucapan doa kepada seseorang yang berkahwin, beliau akan berkata:



“Semoga Allah memberikan keberkahan kepadamu, memberikan keberkahan atasmu, dan menyatukan kamu berdua di dalam kebaikan.” (Hadis Riwayat Abu Daud, no. 2130. Hadis ini dinilai sahih oleh at-Tirmidzi dan ath-Thusi sebagaimana yang dijelaskan oleh al-Albani di dalam Adabuz Zifaz)

ilal liqa'
ma'as salamah






No comments:

Post a Comment